Vývoj Fantasy GameBook Engine – nástroje k vytváření vlastních gamebooků a textových her

Možná někteří z vás znáte gamebooky či textové hry, zkráceně textovky. Pro neznalé je to ve své podstatě sloučení psaného textu a hry. Příběhy, které vám dají možnost rozhodovat se, jak pokračovat. Tedy nečtete je lineárně, ale dle vašich rozhodnutí se příběh vyvíjí, můžete bojovat s nepřáteli. Navíc při každém průchodu je možné dojít k jinému konci.

Textové hry se dají vytvořit mnoha způsoby. Nejjednodušší z nich vývojáři tvořili skrz batch příkazy, jiné přes html odkazy. Někdo ale chtěl vyrobit komplexnější program s větší škálou možností. Tím někým byl programátor Jan Jirkovský, který mimo jiné vyvinul FGBE. Fantasy GameBook Engine je nástroj k vytvoření vlastního gamebooku, vlastní textové hry.

Jan už s námi bohužel již několik let není, a tak jsem se rozhodl navázat na jeho práci a vyvinout nástupce FGBE. Hry budetemoci publikovat jak na PC, tak i na mobilní zařízení.

O programu Fantasy GameBook Engine budu psát více na druhém blogu http://fgbe.maweb.eu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *